Piteå

DÅ har vi avverkat näst sista swe cup helgen i Piteå.. Distans och sprint stod på helgens schema.. Åter igen var dt bra skytte för min del, 0-1-0-1 på distansen och 1-0 på sprinten! =)
Åkningen var riktigt seg på distansen, var så sjukt stum så det var inte alls roligt att köra 15 km då!! Det kändes som om mina lår var som betongsuggor som försökte ta sig upp för Mount Everest!! usch, men men, efter en joggingtur och stretchning på eftermiddagen så kändes benen lite bättre, så på sprinten kändes benen piggare =) men tyvärr så går det för långsamt i åkningen i år, men jag jobbar på det och jag jobbar på att ta var dag som den kommer.. Jag jobbar på att ta mig tillbaka till den skidskytt som jag var förra säsongen, men efter allt som hänt den här säsongen (uttagning, träningen från maj till tävlingar nu) så är jag riktigt nöjd med mitt skytte =) men som sagt åkningen tar lite tid just nu.

Innan första IBU-cupen ramlade jag och slog i mitt ena knä, (det var i november) och det gör fortfarande ont... kan inte göra allt som jag gjorde innan dess och om jag sitter eller står för länge gör det ont.. men men, det är bara att bita ihop!

Idag får det bli vila, ta hand om mig själv, kanske ska ha lite hemma spa =) sen blir det möte med skidskytte universitetet, valla skidor och packa upp väskan och plocka lite här hemma i lägenheten..


Ett härligt pass med Elin, Mona och Åsa =) (bilden är tagen från Åsas blogg)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0