Uggenäs

Ack Värmland du sköna! Då är jag hemma i Uggenäs igen! Skönt att få byta miljö ibland.. i helgen som var så hade vi laserskytte med Finnskoga IF, min klubb, på parkensdag.. Det var trevligt, men lite kallt och regnigt.. men det kom några och prövade på iaf! Senare på kvällen hade vi lite avslutning/uppstart med klubben och välkomnade de nya aktiva som kom till klubben. Efter det va vi några som åkte till mina kusiner o spelade spel o hafe trevligt och laddade upp inför familjeträffen som vi har varje år på pappas sida. Så på söndagen begav vi oss upp till Bastuknappen, väldigt långt norrut i Värmland.. och där var det olika lekar och tävlingar mellan familjerna.. totalt är det sju familjer, men varje år är det en familj som håller i det så då var det sex familjer som tävlade.. Annars så har jag varit hemma och hjälpt till lite med veden och så har jag tränat lite och så har jag hunnit med att gå på stan i Torsby med mina systrar och Ingela. Har även hunnit solar lite, och jag lär mig aldrig! Inget solskydd.. så nu är jag som en kräfta igen..:/ men nästa gång ska jag komma ihåg det! På fredag är det midsommar, hoppas att det blir bra väder och att det blir roliga dagar, som jag kommer fira i Torsby.. på måndag drar vi upp till Boden på militärlandslags läger, mitt första för i år så det ska bli roligt!:) I morgon ska jag o pappa till Bredvold för att fixa lite på mitt gevär, ska börja med små magasin! Roligt! Sen ska vi nog till Knappen en tur o jobba lite.. sen drar jag till Torsby igen.. Min bil är på service så hoppas att det hinner bli klart tills dess..! Har även fått nya rullskidhandskar av Lillsport idag! Grymt sköna! Och bra att dom var tunna! Nu ska jag sova så jag kommer vara pigg i helgen!:) Trevlig midsomma! Trevlig dag vid Kolsberg


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0