SWE-cup

DÅ har vi haft en riktigt härlig swecup helg i Sundsvall, riktigt fint väder och bra temperatur har det varit hela helgen, synd att det blåste riktigt mycket på lördagens sprint bara.
Sprinten var riktig jobbig att köra, förr har banorna i Sundsvall varit väldigt platta, men nu har de gjort om banorna så på 2,5 km banan som vi kör tre gånger på sprinten så har de en riktigt lång uppförsbacke, som är mer än hälften av banan, så man blir ganska så stum och trött i den innan man ska åka resten av banan nedför.. Men det gick hyfsat för mi ändå. Jag sköt bra i stormen, 0-2, och skidade in på en 5e plats. Synd att åkningen inte är som den ska men det var iaf ett steg framåt mot vad det har varit sen det nya året började.. Elin vann, Bettan 2a, Åsa 3a och Mona 4a.

Så på dagens jaktstart gick jag ut med en bra känsla i kroppen. Skyttet gick riktigt bra, 0002, hade väldigt mkt mjölksyra i låren på sista skyttet så det var lite jobbigt att skjuta då. Hade bra glid på skidorna, men jag hade tyvärr bara ett tempo i skidåkningen.. Men jag är nöjd ändå med mitt lopp=)

Det var kul att Carro var tillbaka i spåret igen, det var starkt gjort av henne att köra båda loppen! =)

Nu blir det lite lättare träning några dagar (tror jag), för att senare köra något intervallpass innan vi drar upp till Piteå till helgen för nästa swecup.

Nu blir det lite häng i soffan innan jag kommer somna skönt efter en tävlingshelg.

Kim


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0