Martell, Italien

Det väcker många minnen av att komma tillbaka till ett ställe som man har varit på förut. I Martell var jag för sex år sen, när det var JVM här. kommer ihåg hur banan ser ut, hur känslan var i kroppen, det fina vädret, naturen och hur det känns att vara på så hög höjd igen. Då var jag liten, junior, var på mitt andra JVM och hade ingen respekt för höjden eller för den hårda konkurrensen. Nu sex år senare är jag senior, har fått lite mer erfarenheter över stora tävlingar, men nu är det dags för IBU-cup. Vi bor inte på lika hög höjd som tävlingarna går på, ca 1100 möh och tävlingarna går på ca 1750 möh. 
 
Banorna var hårda och fina, skyttet kändes bra, lite slarvbom men då är de gjorda så skotten kommer sitta i helgen! Det är ett hårt startfält i helgen, ca 120 damer, och många av dem är de åker Världscup, men inte har blivit uttagna att få köra VM.. Så det är bara att spänna bågen högt och inte ha respekt för något! 
 
Men jag kommer göra mitt bästa av det, och hoppas att det kommer räcka långt =)
Vi kom hit igår och idag har vi kört banorna, testat lite skidor och kört en upptakt, 4*1 min. Det kändes i benen och i lugnorna att det är tunnare luft här uppe. Men det ska bli riktigt kul! Jag o Emelie körde lite massage förut, så nu har vi förhoppningsvis lite piggare ben i morgon=)
 
Annars gör vi inte så mycket, Mona sitter o pluggar o lyssnar på musik, Emelie har varit ute på en jggingtur och jag har lagt in bilder på datorn.
Har även fått nya handskar från Lillsport inför tävlingarna så nu kommer det gå grymt bra! =)
 
Nu ska jag ta mig lite fika o sen blir det kanske en film ikväll =)
 
       


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0