SM guld!

Börjar med det positiva, SM gick riktigt bra. Åkningen på lördagens masstart var jobbig redan från start men kunde ändå köra på. Skyttet började bra i liggande skytte, 0-1 där jag gick ut i ledning efter första, men i första stå drog jag tyvärr på mig 2 rundor, och i det sista skyttet sköt jag 1 bom. Gick ut som 3a och tyvärr hade jag inte nog med krafter för att ta ikapp 2an. Såg henne hela sista varvet och tog in lite inför sista backen. men blev stum på toppen och det var bara att glida in i mål som 3a.
 
Söndagens distanstävling gick bättre, kändes bra redan från morgonen. När jag startade kändes det bra, kom in bra i åkningen och kunde åka avslappnat hela tävlingen och skyttet gick bra, 1010. Och det slutade med en seger! Bästa skyttet och bästa åktid. Skön känsla och det känns riktigt bra att börja komma tillbaka igen efter några år med strul! Det var mina första SM-medaljer individuellt sen jag blev senior, så det kändes riktigt bra! =)
 
Hade riktigt bra skidor hela helgen, så tack så mycket pappa och Kent på Vauhti!
 
Den här hösten har varit väldigt speciell för min del. Jag fick reda på att jag hade kommit in på möbelsnickeriutbildningen på helfart i Kramfors. Jag tackade ja och började den 1 september och med det så har jag gått i skolan, mån-fre 8-17, de flesta dagar längre än 17, så jag har inte hunnit att träna de två passen om dagen som "krävs" för att man ska vara med i toppen. Men tack vare att jag är så lättränad som jag är, så har det ändå fungerat att träna ett pass om dagen och sedan tränat dubbelpass då jag har åkt "hem" till Östersund igen på helgerna.
 
Som sagt så har det fungerat bra och med kvalitet på den träning som jag har gjort ledde till ett SM-GULD!
 
Och efter den här helgen trodde jag att jag skulle ha fått ett positivt samtal, men har inte fått något än......!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0