Tour de Målselv

Säsongen gick fort, och nu är barmarksäsongen igång för nästa säsong.. Det har hänt en del sen sist, mycket roligt, några tråkiga saker, längtan, evighetsprojekt, avslutade projekt, nya projekt, funderingar, nya mål, m.m. En händelserik vinter, vår och sommar helt enkelt!
 
Just nu befinner jag mig uppe hos Knut i Bardufoss. Vi har precis avslutat sista deltävlingen i Tour de Målselv. Rolig men jobbig tävling, synd att det var så få deltagare med!! Det började med en skateprolog i fredagskväll, 3km för oss damer. Igår var det stakning, 15-18 km (vet inte riktigt hur långt det var, men jobbigt var det!). Och idag avslutades det med en klättring uppför Myrefjell, ca 11 km totalt, och backen var 4 km! Det var en väldigt trött kropp idag, och backen blev extra tung då! Det är en bra tävling för att se hur man ligger till efter första månadernas träning. Där man kan se vad man behöver förbättra under de närmsta månaderna innan det är dags för en ny tävling.
 
TDM har varit ett delmål för mig den här sommaren, har en del att jobba på inför rullskidskytte SM som är i augusti, men det är bara att ha fokus och hitta rätt teknik så är jag där snart! =) Formen under helgen har varit mindre bra, och jag vet varför och jag vet vad som måste göras för att den ska vara där jag vill.
 
Det roliga som har hänt sen i vintras är att jag har varit på dop för underbara lilla Signe (min storasysters dotter) och att jag fick vara med på bröllop till min fantastiska vän Caroline, som äntligen fick sin Andreas! =) Två riktigt bra upplevelser som jag tar med mig =)
 
Vi ska alldeles strax upp och äta middag, typ ren sa Knut... Ska bli spännande ;) Annars händer det inte så mycket här, har varit här en vecka nu, det rullar på. Tränar, njuter, har det bra och det är riktigt fint väder den här gången!! Värmen börjar komma nu också, så jag ser fram mot nästa vecka! =)
 
Ha det bra!
/ Kim


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0