Jaktstart

En summering av tävlingshelgen i Martell, Italien....
 
Upptakten kändes okej på fredagen, skyttet kändes stabilt ändå med några slarvskott...  Sen var det dags för sprint på lördagen. De första 15-20 minuterna in i tävlingen var det samma väder som på inskjutningen, vindstilla och lite snö. Men sen då kom det in värsta stormen, hemskt var det!! Inte alls kul med snöstorm! Starten gick och det kändes bra det första varvet, hade bättre skidor än Evi Sachenbacher-Sthele och de andra jag gled mot! =) kom in på liggande blåste lite, skruvade tre knäpp och sköt fullt! Blåste riktigt mkt på stadion när jag skulle ut o det kom riktigt mycket snö så jag såg inte vart banan gick! Sen kom jag in på stående, bommade första, satte skott 2 och 3, och sen kom snöstormen igen! stod i 2 min !! =/ bommade 4e, men satte sista... så 2 rundor på stå. Körde nog på för mkt i början av sista varvet så tappade en del på slutet. Kom in som 61a.. 14 sek upp till 60.. så det känns lite surt att man stod så länge på stå..!! Just då kändes det som ett bra beslut att stå och hålla och vänta in tills det skulle bli lugt, men nu i efterhand så är jag så less på mig själv att jag inte sköt iväg de två sista skotten. Det hade gått snabbare att skjutit på 1 min och åka tre rundor än att stå i 2 min o åkt 2 rundor. men inte mkt man kan göra åt. man gör ju ett val då.
 
Det som känns extra surt är att det var 13 pers som inte startade idag! och jag ville så sjukt gärna köra jaktstarten! var riktig taggad och kroppen kändes bättre idag. Men i stället fick jag stå vid sidan om och heja fram mina lagkamrater! =) Bra gjort av dom! Under tjejernas tävling var det ca -8-9 grader och under killarnas ca -5 och sol! =) så då var det inte så farligt att stå bredvid. Har utökat mina fräknar på näsan idag... =/
 
Ikväll blir det 4 rätters middag igen, så Emelie har gjort en frisyr på mig =)
 
I morgon drar vi vidare mot Osrblie, Slovakien. Hoppas på att vi har internet där med men det är jag tveksam på.. Där kommer vi köra distans, sprint och killarna ska köra stafett.
 
/ Kim
 
          


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0