IBU-cup

I helgen körde vi IBU-cup i Idre. Blandade resultat, blandad åkkänsla och bra skidor... På lördag gick åkningen tung och jag kände mig stum i benen från första skidtaget. Sköt 2-0, så det började inte så roligt i liggen, men kände mig stabil i stån och satte alla =) Slutade 67a den dagen och 4e svenska.
 
På söndagen kändes kroppen mycket bättre och kände att jag kunde trycka på mer med benen. sköt 1-1 så det var okej och körde in på en 33e plats, och blev bästa svenska =)
 
Idag har vi åkt till vårt kära grannland Norge för att köra IBU-cup 2 i Beitostölen. Här är det riktigt vintrigt med massa snö och det snöar ute än! Man känner hur julkänslan kommer mer o mer! =) I morgon blir det att testa skidorna, köra banan och köra upptakt.
 
På fredag kör vi 15 km distans och på lördag 7,5 km sprint, ska bli spännande att se hur det går för oss! =)
 
Nu ska vi gå o sova så vi orkar gå upp tidigt i morgon!
 
God natt / Kim


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0